14 Aralık 2011 Çarşamba

Cilt Bakımı Dosyası ; Giriş



   Konu cilt bakımı olunca uzun seneler hiçbir şey yapmadım.Suçluyum biliyorum, öyle de hissediyorum çünkü sonucu görüyorum...
   Yani gerçekten şöyle bişey yok : hiçbişey kullanma eksta bi çaba gösterme bişeycik olmaz, yaşın genç ihtiyacın yok ki, şimdi bunu kullanıyorsun 40 yaşında ne kullanıcaksın, sen şimdi eğitimine falan bak ilerde yaparsın cilt bakımını bilmemne hatta gider en kral yerde yaptırırsın vs vs vs...Yalan bunlar ya gerçekten inanmayın bunlara. Ben 23 yaşındayım hatta bitmek üzere 23, son 2 sene hariç hiçbişey kullanmadım. Hatta kulağımızı öyle bi doldurmuşlar ki nemlendirici falan kullanan arkadaşlarıma uzaylılarmış gibi falan baktım.Hep de şu 40 yaşında ne kullanıcaksın saçmalığı...Anca bu yaşımda geldiğimde fark ediyorum hatayı, göz altlarım kırışmışken alnımda ve dudak kenarında bikaç kırışıklık oturmuşken! Çünkü gerçekten şöyle bişey yok ; cildine bakma etme yıllarca sonra bigün çok pahalı (!) yada mucizeviii bi ürün kullan ve işe yarasın.Yok böyle bişeeey...Önemli olan cildinin ihtiyaçlarını yaşınla da orantılı olarak doğru tespit etmek ve o ihtiyaçlara uygun, o ihtiyaçlara cevap veren şeyleri düzenli olarak kullanmak. Kesinlikle işin sırrı bu; düzenlilik ve süreklilik... Yoksa ucuz ama kaliteli - daha doğrusu içeriği iyi - bi ürün pek çok zaman fiyat olarak çok daha pahalı olan bi üründen farksız, hatta daha iyi olabilir veya sizin ihtiyaçlarınıza daha iyi cevap verebilir.
   Ergenlikten itibaren bilinçli bir şekilde cilde dikkat etmek gerekiyo bence. Akneli ciltlerin akneleri sıkmak yerine akne kurutucu ürünlerle bunları kurutması ve yağ bazlı değil de, su bazlı nemlendiricilerle yüzünü nemlendirmesi kesinlikle bi gereklilik, özellikle de nemsiz ciltlerin sivilceye daha yatkın olduğunu düşünürsek. Ben mesela siyah noktalarımı sıkardım ve şimdi bazı siyah noktalarım (düzenli sıktıklarım diyelim ) diğerlerinden daha büyük ve ne yaparsam yapıyım, ne ürün kullanırsam kullanayım kalıcı olarak küçülmüyorlar.
   İşte bunları bana kimse söylemedi. Gerçekten, ben bilmiyordum. Bilsem dikkat ederdim bunlara ve bakım yapmayı eksik etmezdim. Bu sebeple cilt bakımı yazıları serisi yazmayı düşündüm. Yanlış anlaşılmasın ben bu konunun eğitimini aldım, aşırı bilgiliyim falan demiyorum; sadece ben, kendim, neler yapıyorum  bunları elimden geldiğince sizlerle paylaşıcam. Belki yaşı benden küçük bir arkadaş tesadüfen okur ve benim zamanında sahip olmadığım bilgileri bişekilde hayata geçirir 20li yaşlarına geldiğinde kendini daha iyi hisseder...
   Eğer sizde bişekilde bunları okuyor ve konuyla ilgileniyorsanız blogumu takibe alın ve arada bir kontrol edin.
   Ve bi sonraki yazıya kadar sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder