19 Haziran 2010 Cumartesi

Brigitte Bardot : Tanrı cidden kadını yarattı !

Dünyanın gelmiş geçmiş en seksi kadını...Türkan Şoray , Filiz Akın gibi yeşilçamın favorilerinin de stil ikonu olmuş , saç ve makyaj stili taklit edilmiş , onun sayesinde saç kaynakları ve takma kirpikler tavan yapmış 70'li yıllarda.Ama cidden olağanüstü değil mi siz karar verin...


















16 Haziran 2010 Çarşamba

AGATHA PARIS


Dünya'da her ne kadar böyle bir moda olmasa da ülkemizde Agatha Paris 'in populeritesi tartışmasız.Orjinali herkes de yok ama Agatha'nın köpeği 1 milyonculardan tutun da pazarlarda,bijuterilerin raflarında , sadece tokalarda değil taçlarda , küpelerde , kolyelerde hatta çoğu zaman Burberrynin yada Louis Vuittonun desenlerinin arasına serpiştirilmiş halde.Demek ki moda bilgisi Burberrynin kareleri veya Louis Vuittonun monogramından ibaret olan bir kişinin bile Agatha köpeğini bilip alacağı düşünülüyor.
Pek çok insan Agatha'ya bir antipati duyuyo bunun sebebi de bu marka altında satılan ürünlerin benzerlerine göre aşırı pahalı olması.alt tarafı bi toka yani , bi tokaya kim 60 milyon (en çok satılan modeli şuan itibariyle 58 TL) verir ki hadi amaaa gibi bir yaklaşım var:) Bende ilk defa ortaokulda duydum bu markayı.gittiğim özel okulda okulun havalı kızlarında her modelinden , her renginden vardı.bende o kesime olan nefretimden Agathayı da onlarla özgülemiştim.onlarındı o.onlara aitti.yanlıştı.istemiyodum ama isteseydim de benim annem bana asla almazdı 60 milyona toka.ama içten içe gizli bi günah gibi istiyodum onu.Ama işte değer miydi?Bir toka 60 milyon eder miydi? 2-3 milyona satılan tokalardan ne farkı vardı?
Bunun cevabı açık: Hayır,değmez.Bir toka 60 milyon etmez.Ama farkı çok.Agatha zaten bir marka.Marka nedir ; öncelikle kimse şimdi bana çıkıp da yok işte daha uzun süre kullanışlılığı kalitesi falan demesin.Artık çoğu marka buna dikkat etmiyo.Tüketim toplumunun gerektirdiği şekilde hızlıca tüketiyoruz;alınan herşey hemen eskiyo , bozuluyo , deforme oluyo modası her an geçiyo,böyle bişey yok...Gerçek şu;marka bir statü göstergesidir.Uzun ömürlülüğü dayanıklılığı ise şanstır.Burberryden bi tomar para verilip de alınan markasından başka hiçbir özelliği olmayan düz beyaz bir body bazen pazardan 5 milyona alınmış noname bir bodyden daha dayanıksız, daha kısa ömürlü çıkabilir.Ama markanın verdiği hisle pazardan alınan yarışamaz bile.O Burberrydir.giyilirken okadar para verilmesinin ağırlığı bile hissedilir.
Agatha da aynen böyle.Bir marka.İllaki bir kalitesi var; elinize aldığınızda toka böyle dandik değil , belli oluyo hemen farkı.zaten handmade.Ama bunun haricinde Agatha Paris'in tokalarının en en en büyük özelliği çok büyük bir statü göstergesi olması.en basitinden 2 kız görsem sokakta ,ikisi de basit bi tayt üstü uzun bi şey giymiş olsalar ellerinde bi LV çanta olsa , ama sadece bitanesinin kafasındaki Agatha toka gerçek olsa diğerininki 1 milyoncularda satılandan olsa (kii sahteler gerçekten çok belli oluyo) işte orda çakma Agathalı kız gözden düşüyo ,diğer kızdan daha güzel bile olsa o , sahte toka insanın gözüne gözüne batıyo.adileşiyo.Üstelik tokaya gelinceye kadar dikkat ettiğiniz bütün detaylar sizde şüphe uyandırıyo.Toka sahte ya , LV çantanın da sahte olduğu düşüncesine kapılıyo insan.Diğer kızın çantası da sahte bi LV olsa onun ki sanki gerçek olabilirmiş düşüncesi oluşuyo istemsizce.Bunun ne önemi var önemli olan bi şekilde giyinmek , saçımızı bağlamak diyebilirsiz ama öyle değil işte kendimizi kandırmayalım.Nasıl oluştu bilmiyorum , son yıllarda hızlıca oluşmuş bişey bu ; insanlar artık birbirlerine karşı aşırı acımasız ve eleştirel.Eskiden okadar da dikkat edilmeyen dış görünüş ve giyim stili şuan insanların daha tanışmadan birbirleri hakkında izlenim edindikleri bir numaralı şey.Sevmesek de , yalanlasak da dirensek de yapıyoruz bunu.İnsanları dış görünüşleriyle sınıflandırıyoruz , yargılıyoruz.Bu yüzden Agatha bizim ülkemizde son 10 yıldır revaçta olan bir marka.Pahalı mı?Evet.Çok gerekli değil mi?Evet.Cezbediyo mu?Evet.İstiyo muyuz?EVET!